Dla zainteresowanych powyższym tematem przesyłam moje zapytania i odpowiedzi jakie otrzymałam oficjalnie (mailowo) od osoby uprawnionej w tym temacie z GUGiK:
Zapytania:
1. Czy w "Wykazie prac geodezyjnych i kartograficznych wykonanych w ramach praktyki zawodowej" (dotyczy robót sprzed wejścia w życie rozporządzenia z 2014 ws uprawnień ) należy wykazywać nr KERG roboty? Czy dokładność określenia dat wykonania robót podana w formie : od "miesiąc i rok" do "miesiąc i rok" jest wystarczająca?
2. Czy w "Wykazie prac geodezyjnych i kartograficznych wykonanych w ramach praktyki zawodowej" (dotyczy robót sprzed wejścia w życie rozporządzenia z 2014 ws uprawnień ) grupujemy wszystkie czynności do danych robót?
3. Czy według starych zasad (wykaz prac i opis prac) udokumentować czynności wykonane w ramach roboty zgłoszonej i rozpoczętej w dniu 28 stycznia 2014 a zakończonej w maju 2014 r.? Dziennik praktyk pobrałam w kwietniu 2014 r.
4. Czy prace zgłoszone w 2013 r. dla których wykonywano czynności po dniu odebrania dziennika praktyk (w kwietniu 2014 r.) opisuję w dzienniku praktyki zawodowej czyli dokumentuję wg nowych zasad?
5. Czy w kolumnie nr 5 dziennika praktyk pt. "Identyfikator ewidencyjny materiału nadany dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej przyjętej do państwowego zasobu GiK" wystarczy podać nr KERG lub względnie Id zgłoszenia pracy czy należy pozyskać pełny nr operatu nadany po przyjęciu opracowania do zasobu?
6. Zgodnie z Rozporządzeniem ws uprawnień z 2014 r. w dzienniku praktyki zawodowej wpisów dokonujemy systematycznie po zakończeniu każdej roboty geodezyjnej. Zatem w dzienniku praktyki zawodowej (wg nowych zasad) roboty w wykazie są ułożone wg dat zakończenia prac. Czy ta sama zasada (wg dat zakończenia robót) obowiązuje dla wykazu prac wykonywanego po staremu?
7. Czy opis prac ( część druga dziennika praktyki zawodowej-nowe zasady) wykonujemy dla wszystkich robót wymienionych w wykazie prac? Jaką zasadę przyjąć dla części "Opis prac" wykonywanej wg starych zasad?
Odpowiedzi:
Ad. 1 W wykazie prac geodezyjnych i kartograficznych, wykonanych w ramach praktyki zawodowej na zasadach dotychczasowych, należy wykazywać nr KERG przy wszystkich wpisanych w wykazie pracach, jakie zostały zgłoszone. Termin wykonywania prac może być określony poprzez miesiąc, rok – miesiąc, rok.
Ad. 2 W wykazie prac geodezyjnych i kartograficznych, wykonanych w ramach praktyki zawodowej na zasadach dotychczasowych, należy wpisać szczegółowe czynności podczas wykonywania danej pracy.
Ad. 3 Prace zgłoszone i rozpoczęte przed wejściem w życie nowego rozporządzenia MAiC w sprawie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii, a zakończone po jego wejściu, należy dokumentować wg zasad dotychczasowych, w starym wykazie i opisie prac.
Ad. 4 Prace zgłoszone w 2013 r., a ich wykonywanie rozpoczęte po wejściu w życie rozporządzenia MAiC, należy dokumentować w dzienniku praktyki zawodowej.
Ad. 5 W kolumnie nr 5 dziennika praktyki zawodowej, wystarczy podać nr KERG lub ID zgłoszenia pracy.
Ad. 6 W starym wykazie prac, roboty powinny być ułożone tak jak w dzienniku praktyki zawodowej, po zakończeniu każdej roboty geodezyjnej.
Ad. 7 Opis prac w dzienniku praktyki zawodowej należy sporządzić dla każdej pracy, wykazanej w dzienniku w wykazie prac.
Odpowiedz na pytania wydawała się oczywista ale teraz jest już pewna :)