admin@uprawnienia-geodezyjne.pl

michal baner 2021


Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło:
  • Strona:
  • 1

TEMAT:

Pytania które sprawiają najwięcej problemów 2023/05/01 11:12 #20784

  • boorek
  • boorek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • New Member
  • New Member
  • Posty: 9
  • Otrzymane podziękowania: 0
29. Odmowa aktualizacji informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków następuje w drodze decyzji administracyjnej. Kto jest stroną postępowania administracyjnego w przypadku, gdy dokumentacja geodezyjna przyjęta do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego powstała w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej obiektów budowlanych?  Prawo Geodezyjne i Kartograficzne(art.24.2c) Odmowa aktualizacji informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków następuje w drodze decyzji administracyjnej. Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego(art.28, art. 29) Stroną jest każdy, czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie albo kto żąda czynności organu ze względu na swój interes prawny lub obowiązek.Stronami mogą być osoby fizyczne i osoby prawne a gdy chodzi o państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne i organizacje społeczne -również jednostki nieposiadające osobowości prawnej. Na podstawie tych informacji można stwierdzić że stronami w postępowaniu administracyjnych w opisanej sytuacji są organ Służby Geodezyjnej i Kartograficznej prowadzący zasób oraz wykonawca prac geodezyjnych.

Wypowiedzcie się co myślicie o tej odpowiedzi.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pytania które sprawiają najwięcej problemów 2023/05/01 11:14 #20785

  • boorek
  • boorek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • New Member
  • New Member
  • Posty: 9
  • Otrzymane podziękowania: 0
24. Jakie dokumenty z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego, istotne z punktu widzenia wykonywania prac geodezyjnych powstają w gminach i jakie organy gminy są właściwe do ich podjęcia? Kto je tworzy? Proszę krótko scharakteryzować te dokumenty. Jak mogą być wykorzystane te dokumenty w opracowaniach geodezyjnych?  Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym(art. 5, art. 9, art. 12, art.14, art. 15, art. 16, art.20, art.50, art. 51, art. 60, art. 61) W celu określenia polityki przestrzennej gminy, w tym lokalnych zasad gospodarowania przestrzennego, rada gminy podejmuje uchwałę o przystąpieniu do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Wójt, burmistrz albo prezydent miasta sporządza studium zawierające część tekstową i graficzną. Studium sporządza się dla obszaru w granicach administracyjnych gminy. Ustalenia studium są wiążące dla organów giny przy sporządzeniu planów miejscowych. Studium nie jest aktem prawa miejscowego. Studium uchwala rada gminy. W celu ustalenia przeznaczenia terenów, w tym dla inwestycji celu publicznego, oraz określenie sposobów ich zagospodarowania i zabudowy rada gminy podejmuje uchwałę o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego .Uchwałę tą rada gminy podejmuje z własnej inicjatywy lub na wniosek wójta, burmistrza albo prezydenta miasta. Planu miejscowego nie sporządza się dla terenów zamkniętych, z wyłączeniem terenów zamkniętych ustalanych przez ministra właściwego do spraw transportu. Plan miejscowy jest aktem prawa miejscowego. Wójt, burmistrz albo prezydent miasta sporządza projekt planu miejscowego, zawierający część tekstową i graficzną. Plan miejscowy sporządza się w skali 1:1000 na kopi mapy zasadniczej a w przypadku jej braku katastralnej, w szczególnych przypadkach w skali 1:500 lub 1:2000, w przypadku gdy plan sporządza się w celu przeznaczenia gruntów do zalesienia lub zakazu zabudowy stosuje się skalę 1:5000. Plan miejscowy uchwala rada gminy. W przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego określenie sposobu zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu przy czym:-lokalizację celu publicznego ustala się w drodze decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego-sposób zagospodarowania terenu i warunki zabudowy dla innych inwestycji ustala się w drodze decyzji o warunkach  zabudowy. . Sporządzenie projektu decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego powierza się osobie która posiada odpowiednie kwalifikacje o których mowa w art. 5 i 50.4 rozporządzenia. W sprawach ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego decyzje wydaje wójt, burmistrz albo prezydent miasta a na terenach zamkniętych-wojewoda. Decyzje o warunkach zabudowy wydaje wójt, burmistrz albo prezydent miasta a na terenach zamkniętych wojewoda. Sporządzenie projektu decyzji o ustaleniu warunków zabudowy powierza się osobie która spełnia odpowiednie kryteria o których mowa w art. 5 i 50.4 rozporządzenia.  
Dokumenty te będące dokumentacja planistyczną mogą być wykorzystywane przez geodetów w celu sporządzenia mapy do celów projektowych lub sporządzenie dokumentacji do celów prawnych w tym mapy z projektem podziału.
Myślicie że jest OK?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pytania które sprawiają najwięcej problemów 2023/05/01 11:38 #20787

  • boorek
  • boorek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • New Member
  • New Member
  • Posty: 9
  • Otrzymane podziękowania: 0
Czy do budynku w budowie obligatoryjny jest atrybut rodzaj wg KŚT?C byście odpowiedzieli na to pytanie.
Mi się wydaję że powinno być tak:   Do budynku w budowie nie jest potrzeba określenia atrybutu rodzaj wg KŚT, ponieważ budyneK w budowie nie jest wykazywany w EGiB tylko w BDOT500.
A danymi ewidencyjnymi dotyczącymi budynku jest m.in. rodzaj budynku według KŚT.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pytania które sprawiają najwięcej problemów 2023/05/01 13:46 #20788

  • lidkawlodarek
  • lidkawlodarek Avatar
  • Wylogowany
  • New Member
  • New Member
  • Posty: 2
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Moim zdaniem druga część odpowiedź jest błędna,strona postępowania są osoby lub podmioty składające wniosek o aktualizację czyli art 20 ustawy prawo geodezyjne 

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pytania które sprawiają najwięcej problemów 2023/05/03 21:13 #20800

  • mjichau
  • mjichau Avatar
  • Wylogowany
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Posty: 41
  • Otrzymane podziękowania: 15

Czy do budynku w budowie obligatoryjny jest atrybut rodzaj wg KŚT?C byście odpowiedzieli na to pytanie.
Mi się wydaję że powinno być tak:   Do budynku w budowie nie jest potrzeba określenia atrybutu rodzaj wg KŚT, ponieważ budyneK w budowie nie jest wykazywany w EGiB tylko w BDOT500.
A danymi ewidencyjnymi dotyczącymi budynku jest m.in. rodzaj budynku według KŚT.
Zwróć uwagę, że w BDOT500 są również budynki (nie w budowie) posiadające funkcję. W schematach do rozporządzenia o BDOT jest informacja, że ten atrybut jest obligatoryjny, ostatnio na forum ktoś to ładnie opisał, dodatkowo pisałem z osobą, która miała to na egzaminie źle a udzieliła odpowiedzi, że nie jest ten atrybut obowiązkowy.
Za tę wiadomość podziękował(a): Askell

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez mjichau.

Pytania które sprawiają najwięcej problemów 2023/05/03 22:14 #20804

  • Askell
  • Askell Avatar
  • Wylogowany
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Posty: 121
  • Otrzymane podziękowania: 77

29. Odmowa aktualizacji informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków następuje w drodze decyzji administracyjnej. Kto jest stroną postępowania administracyjnego w przypadku, gdy dokumentacja geodezyjna przyjęta do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego powstała w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej obiektów budowlanych?  Prawo Geodezyjne i Kartograficzne(art.24.2c) Odmowa aktualizacji informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków następuje w drodze decyzji administracyjnej. Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego(art.28, art. 29) Stroną jest każdy, czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie albo kto żąda czynności organu ze względu na swój interes prawny lub obowiązek.Stronami mogą być osoby fizyczne i osoby prawne a gdy chodzi o państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne i organizacje społeczne -również jednostki nieposiadające osobowości prawnej. Na podstawie tych informacji można stwierdzić że stronami w postępowaniu administracyjnych w opisanej sytuacji są organ Służby Geodezyjnej i Kartograficznej prowadzący zasób oraz wykonawca prac geodezyjnych.

Wypowiedzcie się co myślicie o tej odpowiedzi.
Zmieniłem zdanie. Myślałem, że stroną jest właściciel, ale jednak stroną w tym przypadku jest wykonawca. Stroną byłby właściciel, gdyby zmiana była dokonywana na wniosek właściciela (art .22 PGiK).
 
Art. 22. 2. Podmioty, o których mowa w art. 20 ust. 2 pkt 1, zgłaszają właściwemu staroście zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków, w terminie 30 dni, licząc od dnia powstania tych zmian. Obowiązek ten nie dotyczy zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków, wynikających z aktów normatywnych, prawomocnych orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych, aktów notarialnych, materiałów zasobu, wpisów w innych rejestrach publicznych oraz dokumentacji architektoniczno-budowlanej przechowywanej przez organy administracji architektoniczno-budowlanej.

Tu jest link do przydatnego artykułu: geoforum.pl/news/31972/gdy-wlasciciel-ni...o-wyniku-weryfikacji

W ocenie WSA przepisy są w tej kwestii jasne: nie przewidują żadnego udziału właścicieli gruntów w procesie weryfikacji pracy geodezyjnej. „Nie budzi w tej sytuacji wątpliwości, że stroną omawianego postępowania przed organem administracji geodezyjno-kartograficznej może być wyłącznie wykonawca prac geodezyjnych. Przedmiotem badania jest bowiem w tym postępowaniu jedynie spełnianie prawnych i profesjonalnych wymogów, od których uzależnione jest przyjęcie pracy geodezyjnej do zasobu” – czytamy w uzasadnieniu.

Co o tym myślicie?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Askell.
  • Strona:
  • 1
Czas generowania strony: 0.151 s.