admin@uprawnienia-geodezyjne.pl

michal baner 2021


Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło:
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT:

Przygotowanie do egzaminu 2023/01/30 20:19 #19741

  • SerPiorun
  • SerPiorun Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Posty: 74
  • Otrzymane podziękowania: 34
Witam,

Założyłem konto na stronie, żeby móc lepiej przygotować się do egzaminu. W tym roku celuję w zakres 1 i 2. Mam 25 lat i nie najgorszą praktykę geodezyjną - w teren z ojcem (uprawnionym w zakresie 1 i 2) jeżdżę od około 10 lat (mdcp, inwentaryzacje, tyczenia budynków czy sieci, podziały, ustalenia, wznowienia). Do tego pracowałem w wakacje między semestrami na studiach w Niemczech (w sumie 3 razy po 2 miesiące) - pomiary kolejowe i sytuacyjno-wysokościowe rzeki. Niecałe 2 lata zajmuję się również kameralką i opracowuję operaty z zakresu 1 i 2. Przyszedł czas na uprawnienia i tu chciałbym prosić o poradę. Z tej "praktycznej" strony czuję się dobrze, ale czytając pytanka egzaminowe jestem nieco przerażony.

Jaką strategię przygotowań powinienem przyjąć?

Pomyślałem sobie, że najpierw przeczytam najważniejsze akty prawne i co nieco z nich zapamiętam:
  • Ustawa PGiK
  • Rozp. w sprawie zasobu GiK
  • KC (rozdziały związane z geodezją)
  • Ustawa o planowaniu i zagosp. przestrz.
  • Rozp. w sprawie uprawnień
  • Rozp. w sprawie EGiB
  • Rozp. w spraiwe BDOT i mapy zasadniczej
  • Rozp. w sprawie stand. tech.
  • Rozp. w sprawie GESUT
  • Rozp. w sprawie osnów