admin@uprawnienia-geodezyjne.pl

michal baner 2021


Znam odpowiedź
Nie znam odpowiedzi
Do powtórzenia

Proszę wyjaśnić, jakie dokumenty powinny wchodzić w skład operatu technicznego, będącego wynikiem pomiarów, których celem jest inwentaryzacja obiektów budowlanych zgodnie z zakresem wskazanym na poniższym fragmencie mapy porównania z terenem? Jakie informacje powinna zawierać ta dokumentacja i w jakie postaci powinna zostać przekazana? Jakie dokumenty stanowią dokumentację geodezyjną którą inwestor jest obowiązany dołączyć do zawiadomienia o zakończeniu budowy lub wniosku o pozwolenie na użytkowanie obiektu?

 

Proszę wyjaśnić, jakie dokumenty powinny wchodzić w skład operatu technicznego, będącego wynikiem pomiarów, których celem jest inwentaryzacja obiektów budowlanych zgodnie z zakresem wskazanym na poniższym fragmencie mapy porównania z terenem? Jakie informacje powinna zawierać ta dokumentacja i w jakie postaci powinna zostać przekazana?

Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 18 sierpnia 2020 r. w sprawie standardów technicznych wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego

§ 36. Elementy operatu technicznego
Operat techniczny zawiera:
1) spis treści;
2) sprawozdanie techniczne;
3) dokumentację osnowy pomiarowej, jeżeli taka osnowa była założona;
4) mapę porównania z terenem (jeżeli kierownik prac geodezyjnych uzna to za konieczne);
5) wykazy pomierzonych lub obliczonych współrzędnych punktów szczegółów terenowych, a także szkice jednoznacznie ilustrujące rozmieszczenie tych punktów i powiązanych z nimi szczegółów terenowych;
6) poświadczone za zgodność z oryginałem kopie protokołów, aktów ugody, dowodów doręczeń zawiadomień, dowodów doręczeń wezwań, jeżeli takie dokumenty powstały;
7) w przypadku przeprowadzania gleboznawczej klasyfikacji gruntów – poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię protokołu klasyfikacyjnego oraz opisy odkrywek glebowych;
8) poświadczone za zgodność z oryginałem kopie innych dokumentów niepochodzących z zasobu, które zostały wykorzystane przez wykonawcę;
9) dokumentację niezbędną do aktualizacji ewidencji gruntów i budynków, jeżeli kierownik zgłoszonych prac geodezyjnych stwierdzi zmiany w tym zakresie podczas ich wykonywania;
10) kopie dokumentów, o których mowa w § 24 ust. 1.

Zaloguj się i wykup dostęp aby odblokować pozostałą części artykułu.

Log in to comment