admin@uprawnienia-geodezyjne.pl

michal baner 2021

118
egzaminów w bazie
Zakres 4
237
wszystkich pytań opisowych
Zakres 4
131
opracowanych pytań opisowych
Zakres 4

Znam odpowiedź
Nie znam odpowiedzi
Do powtórzenia

Jakie pomiary należy wykonać w związku z rektyfikacją jezdni suwnicowej i jakie opracowania zawiera operat techniczny przekazywany inwestorowi jako wynik pomiarów. Jakie przepisy określają geometryczne wymagania stawiane suwnicom pomostowym.

 

 Jezdnia suwnicowa jest to zespół elementów konstrukcyjnych składających się z szyn, podkładek, złączy, stężeń, słupów i fundamentów, na którym ułożony jest tor suwnicowy.

Pomiary geodezyjne do przeprowadzenia rektyfikacji obejmują:

  1. Pomiary wzajemnego położenia elementów konstrukcyjnych jezdni względem osi szyny określające położenie szyny na belce i belki na slupie. Bazą odniesienia przesunięć są punkty osiowe szyn.
  2. Pomiar wysokościowy główki szyn.
  3. Pomiary pionowości slupów.

Wyniki pomiarów nanosi się na podkład do rektyfikacji sporządzany w skali .1:200 wzdłuż osi x (po długości suwnicy), a deformacje (odchylenia) w skali 1:1 wzdłuż osi y (prostopadle do średniej osi toru).

Operat techniczny z pomiarów zawiera:

  • Sprawozdanie techniczne,
  • Dziennik pomiaru elementów do rektyfikacji,
  • Szkice pomiarowe,
  • Podkład do rektyfikacji jezdni w płaszczyźnie poziomej,
  • Podkład do rektyfikacji jezdni w płaszczyźnie pionowej,
  • Projekt rektyfikacji jezdni w płaszczyźnie poziomej,
  • Projekt rektyfikacji jezdni w płaszczyźnie pionowej,
  • Graficzne (dodatkowo tabelaryczne o ile jest wymagane) przedstawienie danych do rektyfikacji jezdni w płaszczyźnie poziomej.

 

Wymagania dokładnościowe określają: Polskie Normy PN-91/M-45457 (może być podana PN-89/M-45453) oraz PN-77/B-06200:2002, Norma ISO 8306-1985.

 

Podstawa prawna:

  1. Wytyczne wykonania pomiarów suwnic i jezdni podsuwnicowych - Ministerstwo Przemysłu Ciężkiego 1973 r.
Log in to comment