admin@uprawnienia-geodezyjne.pl

michal baner 2021

118
egzaminów w bazie
Zakres 4
237
wszystkich pytań opisowych
Zakres 4
131
opracowanych pytań opisowych
Zakres 4

Znam odpowiedź
Nie znam odpowiedzi
Do powtórzenia

Proszę podać najważniejsze etapy technologii prac geodezyjnych podczas budowy mostu.

 

Najważniejsze etapy technologii prac geodezyjnych podczas budowy mostu to:

  • Wstępna analiza projektu (kontrola założeń projektowych, kompletności dokumentacji projektowej itp.).
  • Założenie geodezyjnej osnowy sytuacyjno – wysokościowej (osnowa realizacyjna pozioma, osnowa realizacyjna wysokościowa, gdy jej punkty będą jednocześnie osnową do pomiaru przemieszczeń realizowanego obiektu, należy założyć osnowy o najwyższej wymaganej dokładności).
  • Opracowanie geodezyjne projektu. Wykonanie obliczeń niezbędnych do wyniesienia obiektu w teren, sporządzenie szkiców dokumentacyjnych
  • Wstępne wytyczenie obiektu w terenie (sprawdzenie poprawności usytuowania obiektu w terenie, ewentualna korekta położenia).
  • Powiadomienie Zamawiającego o ewentualnych rozbieżnościach.
  • Inwentaryzacja istniejących elementów terenowych (pomiar terenowy elementów niezbędnych do dalszego kontynuowania prac i rozliczenia ewentualnych prac rozbiórkowych).
  • Wytyczenie położenia obiektu w terenie i sporządzenie szkiców tyczenia.
  • Rozliczenie i pomiar wykonanych prac rozbiórkowych i przygotowawczych (nasypy, wykopy, rozbiórki istniejących elementów).
  • Wytyczenie i inwentaryzacja elementów konstrukcyjnych obiektu.
  • Sporządzenie dokumentacji odbiorczej i przekazanie Zamawiającemu zarejestrowanych w P.O.D.G.i K. odbitek mapy zasadniczej (mapy inwentaryzacyjnej).

W trakcie prowadzenia geodezyjnej obsługi inwestycji mogą wystąpić pomiary wynikłe z konieczności sprawdzenia dodatkowych elementów takich jak osiadania, przemieszczenia, zmiany projektowe. Konieczność ich przeprowadzenia wynikać może z projektu, bądź z przyjętej technologii budowy lub wymagań stawianych przez inwestora. Zakres i technologia w/w prac podlega uzgodnieniu z zamawiającym i projektantem.

 

Podstawa prawna:

  1. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie - rozdział 16
  2. Instrukcja techniczna G-3 Geodezyjna obsługa inwestycji
Log in to comment