admin@uprawnienia-geodezyjne.pl

michal baner 2021


Znam odpowiedź
Nie znam odpowiedzi
Do powtórzenia

Rejestr publiczny Ewidencja miejscowości, ulic i adresów (EMUiA) jest jednym z rejestrów, na podstawie którego aktualizowany jest numery porządkowy budynku w rejestrze ewidencji gruntów i budynków, stanowiący jeden z trzech elementów składających się na adres budynku.
Proszę:
a) opisać zasady ustalania przez organ prowadzący EMUiA numerów porządkowych związanych z nowymi, niezabudowanymi ulicami lub osiedlami, a także w przypadku podjęcia decyzji o zmianie wszystkich istniejących numerów porządkowych związanych z określoną ulicą lub osiedlem,
b) wskazać tryb postępowania dla nadania numerów porządkowych budynkom wybudowanym lub prognozowanym, przyległym do ulicy położonej na granicy gminy lub przyległej do tej granicy.

 

Ad. a

§ 6. 11 emuia. Nadawanie numerów porządkowych związanych z określoną ulicą odbywa się w następujący sposób:

1) numery porządkowe wzdłuż ulic głównych wzrastają w kierunku od centrum miejscowości ku jej granicom albo z południa na północ oraz ze wschodu na zachód;

2) numery porządkowe wzdłuż ulic bocznych wzrastają, poczynając od głównej ulicy, w kierunku granic miejscowości;

3) numery porządkowe po lewej stronie ulicy, w kierunku zwiększających się numerów, oznacza się liczbami nieparzystymi, a po prawej stronie liczbami parzystymi;

4) numery porządkowe obiektów przylegających do placu wzrastają, poczynając od naroża placu przy głównej ulicy, zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara;

5) jeżeli plac powstaje z  rozszerzenia lub skrzyżowania ulic, dla obiektów przylegających do placu ustala się kolejne numery porządkowe jednej z ulic przechodzących przez plac.

§ 6. 12 emuia. Przy nadawaniu numerów porządkowych pozostawia się wolne numery pod prognozowaną zabudowę, uwzględniając ład przestrzenny w całej miejscowości lub ład w obrębie danej ulicy lub danego placu.

Zaloguj się i wykup dostęp aby odblokować pozostałą części artykułu.

Log in to comment