Czy ktoś z was miał doświadczenie dotyczące opisu prac (uprawnienia zakres 4) dotyczące opisu prac badania (pomiaru) torowiska jezdni podsuwnicowej.
Mianowicie chodzi o fakt iż aktualnie przy zastosowaniu właściwego sprzętu oraz uchwytu nożycowego, w którym osadzane jest centrycznie lustro (zawsze mierzymy oś szyny niezależnie od jej fizycznej szerokości) można to wykonać metodą biegunową + tachimetryczną z jednego lub kilku stanowisk wzajemnie powiązanych (w zależności od długości toru). Pomiar obserwacji kątowo liniowych + wyrównanie.
Zastanawiam się czy przedstawić ten pomiar metodą opartą na instrumentach elektronicznych (opisuje już je Gocał), czy dla bezpieczeństwa klasyką gatunku, która opisana jest w większości podręczników (teodolit (pomiar kąta), rama geodezyjna, łata, (rozstaw mierzony taśma z miernikiem siły jej naciągu). Domyślam, się że wszystko zależy na kogo się trafi i jest się w stanie wybronić jednak panuje też taki stereotyp, że mierzy się współrzędne i nic się poza tym.
Może ktoś miał doświadczenie jakie może być podejście do tego typu zagadnienia :)